Kapitel 3

Jag sitter inne i mitt badrum i badkaret och har huvudet lutat mot badkarskanten och jag ligger bara och njuter. Jag har fyllt badkaret med en massa olika badbomber som luktar gott och som även kommer göra min hy mjuk. Jag hör snart hur dörren till mitt sovrum öppnas.

 

”Hanna?” frågar Sam från mitt sovrum
”I badrummet” säger jag tillbaka

 

Jag lyfter upp mitt huvud från kanten av badkaret och kollar mot Sam när hon kommer in till badrummet och jag ler lite mot henne, men leendet försvinner när jag ser att hon inte är glad.

 

”Vad har hänt?” frågar jag försiktigt
”Sebastian är grymt sur på dig” säger hon
”Varför det?”
”För både han och jag var här innan – för att du hade sagt att du skulle vara hemma och ha en mysig kväll med dig själv. Men när vi väl kom hit så var du inte hemma”
”Okej… Vart är Sebastian nu?”
”Hos sig. Hanna, vart var du?”
”Lova att du inte berättar för någon!”
”Jag lovar” säger Sam och hon sätter sig på toalettstolen bredvid badkaret
”Jag var hos Justin”
”Han som du ska till imorgon för att strippa på hans fest?”
”Ja… Han ville ha en privat show och jag kände – varför inte liksom?”
”Fick du betalt för det?”
”Fan! Jag visste att det var något jag hade glömt!”
”Hanna! Du vet att du måste ta emot pengarna innan du gör något! Har jag inte lärt dig något?”
”Jo… Jag vet – förlåt Sam…”
”Smsa honom, eller något och få han att komma med pengarna idag. För du är för sen med hyran och det är inte bara för denna månaden utan även för förra månaden. Och du vet att jag skulle ha pengarna idag”
”Hur mycket är jag skyldig dig…?” frågar jag tröttsamt och kollar på Sam
”6000$”
Jag suckar och kollar sen på Sam igen. ”Kan du ge mig min mobil? Den ligger på nattduksbordet”

 

Sam nickar och reser sig upp och går ut från badrummet för att hämta min mobil och jag drar upp händerna från badkaret och tar tag i min handduk och torkar av mina händer tills Sam kommer in igen och ger mig mobilen. Jag låser upp den och letar upp Alfredos nummer, och sen kollar jag upp på Sam.

 

”Tänker du lyssna på mitt samtal?” frågar jag
”Ja, så att jag vet att jag får mina pengar idag” säger Sam

 

Jag suckar och nickar innan jag trycker på ring knappen och jag sätter även på högtalaren och väntar sen på att Alfredo ska svara.

”Alfredo” svarar Alfredo och han låter stressad
”Hej, det är Hanna” säger jag
”Hanna, jag ringer dig om 5 minuter!”

 

Jag tänker precis svara honom när jag hör ett skott avlossas i bakgrunden och sen läggs telefonen på och jag vänder blicken mot Sam – som ser lika chockad ut som jag nog känner mig. Jag lägger ner mobilen på badkarskanten och vänder sen blicken fram igen.

 

”Vad vet du egentligen om Alfredo?” frågar Sam
Jag vänder mig mot henne. ”Inget direkt. Jag vet bara att dem har en jäkla massa pengar…”
”Hur mycket kommer du tjäna för strippningen imorgon?”

 

Jag skulle precis svara henne när mobilen ringde. Jag plockade upp den och såg Alfredos namn och jag svarade direkt.

 

”Alfredo?” frågar jag långsamt
”Ja, nu kan jag prata” säger han och han låter glad
”Vad hände när jag ringde dig?! Va fan håller ni på med?!”
”Chill Hanna. Det är ingen fara. Jag hörde att du hade väldigt kul med Justin ikväll”
”Jag vill diskutera pengarna jag inte fick idag av Justin. Min rumskompis vill ha sina pengar som jag är skyldig henne för hyran”
”Hmm… Jag kan skicka över Justin med pengarna, jag är säker på att ni inte var klara”
”Alfredo. Släpp det. Säg till din polare att jag vill ha mina pengar idag och det är bäst om du kommer med dem själv. Jag vill inte se honom”
”För att ni blev avbrutna mitt i det roliga?”
”Alfredo – jag menar allvar! Kom förbi med pengarna din polare är skyldig mig och gör det nu”
Alfredo skrattar bara och sen hör jag hur han ropar till Justin i bakgrunden. ”Justin – Hanna vill ha pengarna du är skyldig henne!”
”Säg att jag kommer med dem om två timmar! Och säg också till henne att jag inte är klar med henne!” ropar Justin tillbaka
Jag suckar bara där jag sitter i badkaret. ”Alfredo, för helvete. Kan du bara komma förbi med pengarna?”
”Justin kommer om två timmar. Vi ses imorgon snygging” säger Alfredo

 

Jag hör på hans röst att han flinar och jag lägger bara på istället och lägger tillbaka mobilen på badkarskanten och kollar upp på Sam som fortfarande sitter på toalettstolen och jag ser hur hon flinar.

 

”Vad?” frågar jag irriterat
”Hade du sex med Justin?” frågar hon med ett flin
”Nej, som du kanske hörde av Alfredo – så blev vi avbrutna. Men jag tänker inte ha sex med honom fören imorgon på hans fest”
”Är han stor?”
”What?!” skrek jag mot henne
”Ja, är han stor?”
”Om du vill veta, så kan väl du ligga med honom”

 

Sam skrattar bara och sen lämnar hon mitt badrum och jag hör hur hon stänger min sovrumsdörr också. Jag lutar mig tillbaka i badkaret ännu en gång och innan jag lägger ner händerna i badkaret så flyttar jag mobilen upp till handfatet så att den inte trillar ner i badkaret.
När vattnet börjar bli kallt i badkaret och jag börjar känna mig lite som ett russin så börjar jag dra mig ut ur badkaret och jag tar en handduk och fäster den som en turban runt mitt huvud och sen tar jag min lila morgonrock och drar på mig den, innan jag tömmer badkaret på vattnet. När vattnet har runnit ut, går jag ut från badrummet och jag hoppar till när jag inser att Justin sitter på min säng.

 

Justin on my bed - scaring the hell out of me

 

”Va fan gör du här?!” säger jag argt
”Jag skulle komma förbi med pengarna” säger Justin
”Nej. Alfredo skulle komma förbi med pengarna”
”Jag sa till han att jag skulle komma förbi med dem och jag sa också att vi inte hade avslutat det vi hade påbörjat innan”
”Berättade du för alla?!”
”Nej… Bara Alfredo, Kenny, Chaz, Ryan, Nolan & Mitch”
”Fuck off”

 

Jag går bort till min garderob och börjar ta fram kläder utan att kolla på Justin, men jag hör när han reser sig upp från sängen och hur han börjar gå mot mig. Jag vägrar vända mig mot honom, utan drar bara fram en svart bh, svarta string och dem drar jag på mig under morgonrocken och sen börjar jag leta efter något att ha på mig.

 

”Kom igen, vi kan väl avsluta vad vi började med innan?” säger Justin bakom mig
”Nej. Lägg pengarna på sängen och gå sen din väg” svarar jag honom utan att vända mig om

 

Jag drar fram ett par gråa mjukisbyxor och drar på mig dem innan jag tar fram en stor t-shirt och tar av mig morgonrocken och drar på mig den och sen vänder jag mig om och ser att Justin fortfarande står bakom mig.

 

”Vad vill du?” frågar jag irriterat
”Kom igen Hanna” säger Justin med ett leende
”Tro inte att du kan få mig att ändra mig bara för att du ler”
”Jag kan kanske göra något annat”

 

Jag tittar bara på honom men säger inget, och när han inte har gjort något på fem sekunder så går jag förbi honom och börjar gå mot min stol som står vid det stora fönstret i rummet och när jag sätter mig i den ser jag att Justin har flyttat sig tyst efter mig och nu sitter han på min säng igen.

 

”Justin, gå hem med dig” säger jag bara
”Berätta lite om dig själv” säger han och ler mot mig
”Varför skulle jag göra det?”
”Eftersom du inte vill ha sex med mig idag, så kan vi lika gärna lära känna varandra lite innan vi ska ha sex imorgon på min fest”
”Ge mig mina pengar först” säger jag och sträcker fram min hand för att få mina pengar
”Fine” säger Justin och han plockar upp sin plånbok och ger mig sen en bunt med sedlar
Jag tar emot pengarna och börjar räkna. ”Här är 8000$” sa jag chockat och kollade på honom
”Ja, så vadå?”
”Nej… Inget…”
”Så berätta något om dig”
”Vad vill du veta?”
”Varför började du strippa när du var 14?”
”Vi går inte in på mitt gamla liv. Det kan du bara glömma och om det är det enda du vill veta så kan du gå”
”Okej, då släpper vi det. Vad hade du velat göra om du inte hade varit en strippa?”
”Jag hade velat jobba som skådespelerska” svarar jag ärligt
”Varför gör du inte det då?”
”Kommer man hit som 14-åring och aldrig har haft någon träning för skådespelande och sen inte har någon som hjälper en att leta – så är det rätt så svårt”
”Vart är dina föräldrar?”
”Gammalt liv” säger jag och drar upp mina ben framför mig och vänder blicken mot fönstret
”Du har mycket hemligheter, eller hur?”
”Har inte du med att göra. Jag fattar inte ens varför du kom hit. Jag menar – jag kommer se dig imorgon på festen och sen är det över och då behöver jag aldrig mer se dig”
”Men om jag vill se dig igen”
”Du vet vad jag sa innan. Ingen kontakt efter festen”

 

Han skulle precis svara mig när dörren smälls upp och Sam kommer in och han tittar argt på mig och reagerar inte ens på att Justin sitter på min säng.

 

”Pengarna Hanna” säger hon
Jag suckar och drar fram 6000$ ur bunten jag fick av Justin och sträcker fram dem. ”Här”
”Detta är din sista chans Hanna. Jag ska ha nästa hyra om två dagar och får jag inte den direkt så är du ute”
”Ja, jag vet Sam”

 

Sam nickar bara och sen lämnar hon rummet och smäller igen dörren bakom sig. Jag tittar ut genom fönstret igen och suckar innan jag vänder mig mot Justin igen.

 

”Vem var det?” frågade Justin
”Min så kallade hyresvärd” säger jag
”Hon verkar bossig”
”Hon är också en av mina bästa vänner. Det var hon som fick in mig på strippklubben”
”Kommer du ha råd med nästa hyra?”
”Ja, jag kommer ju tjäna en himla massa imorgon så det är lugnt”
”Ja, för annars kan du ju flytta in hos oss”
Jag stirrar på honom och börjar skratta. ”Lägg av Justin”
”Jag är allvarlig”
”Nej. Jag har bott här sen jag kom hit och jag lär inte flytta härifrån på ett bra tag. Detta är mitt hem”
”Fine, din förlust. Tänk bara att få vara omkring snygga killar hela dagarna”
”Hmm… Ja, Alfredo är ju grymt snygg” säger jag och ler lite
”Fredo? Jag syftade faktiskt på mig” säger Justin
Jag märker att han  blev förolämpad men jag fortsätter att le bara. ”Hm, du är väl okej”
”Jag kan visa dig att jag är mer än okej”

 

Jag flinar bara mot honom innan jag vänder blicken mot fönstret igen när jag märker hur Justin reser sig från sin säng och kommer närmare mig. Jag kollar upp på honom och ser att han har ett flin på läpparna och innan jag ens hinner reagera har han lyft upp mig och fått ner mig i sängen.

 

”Justin!” utbrister jag
”Jag ska visa dig att jag är mer än okej. Jag ska visa dig att jag är det bästa du någonsin kommer att ha” säger han med ett flin

 

Jag vrider bort mig från honom och sätter mig mot min sängkant och stirrar bara argt på honom.

 

”Kom igen Hanna! Det kommer bli kul” säger Justin

 

Han kommer efter mig i sängen och innan jag hinner flytta iväg mig från honom så tar han tag i mig och han börjar kyssa mig längst halsen och han hittar min känsliga punkt och jag biter mig hårt i underläppen för att inte ge ifrån mig några ljud. Jag vägrar låta Justin tro att han kan ha någon kontroll över mig. Jag vänder bort huvudet och jag tänkte nog inte riktigt på när jag gör det, för det ger Justin mer tillstånd att kyssa min hals och han fortsätter att göra det, medan han börjar föra upp min t-shirt och smeker min mage.

 

”Justin… Snälla” säger jag
”Du gillar det och jag har inte kunnat sluta tänka på dig” säger han
”Vad gjorde ni när jag ringde Alfredo?”
”Va?” frågar Justin medan han fortsätter att kyssa min hals
”Jag hörde ett skott avlossas i bakgrunden innan Alfredo hann lägga på” säger jag och puttar undan Justin
”Du behöver inte bry dig om det babe”

 

Jag ska precis svara honom när han tar tag i mina händer som håller på att putta undan honom och han håller i dem hårt innan han flyttar sig närmare mig igen och börjar kyssa mig på halsen igen. Jag biter hårt i min underläpp för jag vägrar erkänna att han gör mig upphetsad när han kommer åt min känsliga punkt. Jag känner hur han fortsätter att kyssa längst ner mot mina nyckelben och hans hand som inte håller i mina händer för den mot min t-shirt och sen under t-shirten och jag ryser till när jag känner hans hand på min mage. Justin ler mot mig och släpper sen taget om mina händer och han börjar dra av mig min tröja.

 

”Nej!” säger jag då och puttar undan honom och reser mig upp från sängen
”Varför inte?” frågade Justin och kollar på mig
”Vi kommer göra det imorgon och det får räcka”
”Men, om vi gör det nu så blir det kanske bättre imorgon”

 

Jag stirrade bara på honom men svarade inte utan började gå mot dörren för att komma ut från sovrummet och Justin hoppade upp från sängen och började gå efter mig. Jag går vidare ut från sovrummet och börjar gå mot hallen och där stannar jag när Justin har hunnit fatt mig.

 

”Vi ses imorgon” säger jag och nickar mot dörren för att han ska inse att han ska gå
”Okej” säger Justin

 

Jag öppnar dörren och Justin flinar mot mig innan han lutar sig fram och kysser mig på kinden, men jag säger inget om det och Justin går ut. Jag stänger dörren bakom honom och låser dörren innan jag sjunker ner på golvet. Jag kan fortfarande inte fatta att han anlände själv med pengarna, när jag speciellt hade sagt till Alfredo att han skulle komma med pengarna. Jag tycker inte om Justin, men man ska inte säga något sådant – för då kan man råka illa ut. Medan jag sitter vid dörren kommer Sam fram till mig och hon tittar ner på mig där jag sitter på golvet.

 

”Vad?” frågar jag och tittar upp på henne
”Var det Justin som var här?” frågar hon
”Ja och jag är chockad över att du inte såg honom, när du stormade in till mitt rum. Vem släppte egentligen in honom?”
”Jag tror det var Tina. Hon sitter i köket, om du vill fråga henne”
”Nej, det pallar jag inte. Jag tror att jag går in och lägger mig istället” säger jag och reser mig upp
Sam kollar på mig. ”Hade du sex med honom?”
”Nej, det hade jag inte. Jag sa till honom att vi kommer ha sex imorgon och det får räcka”
”Okej. Men, när ska du till honom imorgon?”
”Jag tror Chaz skulle hämta mig vid 6 tiden på kvällen”
”Okej…” säger Sam och nickar

 

Jag ler lite mot henne innan jag går bort från hallen och in till mitt sovrum igen och där slänger jag mig på sängen och då hör jag mobilen vibrera från nattduksbordet och jag suckar innan jag drar mig till den. Det står okänt nummer och det skulle inte förvåna mig om det antingen var Justin eller Chaz. Jag svarar medan det fortsätter att ringa.

 

”Hallå” säger jag
”Hanna?” hör jag en röst fråga och jag kan inte placera den
”Ja, vem är detta?”
”Ingen speciell”
”Varför ringer du mig, om du inte är någon speciell? Hur fick du tag på mitt nummer?”
”Jag… Jag fick det av en kompis till både dig och mig”
”Låt mig gissa. Alfredo?”
”Ja… Jag fick höra från honom att du kommer komma och strippa imorgon på Justins födelsedag”
”Ja, så vadå?”
”Jag vill bara säga att när du kommer, fokusera endast på Justin och ingen annan”
”Vad menar du med det?”
”Lova mig Han…”
”Vad kallade du mig precis?” frågade jag långsamt
”Inget. Kan du bara lova att du inte kommer fokusera på någon annan än Justin?”
”Visst. Whatever”
”Tack”
”Okej. Hej då”

 

Jag lägger på innan han hinner säga hej då och sen går jag in på min kontaktlista och tar fram Alfredos nummer och jag trycker på ring knappen och väntar bara på att han ska svara., men jag får inget svar så jag lämnar bara ett medelande.

 

”Alfredo, det är Hanna. Varför lämnar du ut mitt nummer till folk? Det var en kille som ringde mig precis och han sa att jag bara skulle fokusera på Justin imorgon när jag kommer för att strippa. Jag menar, bara om han känner mig så borde han i alla fall ge mig hans namn, men inte ens det fick jag. Så det jag försöker säga är att sluta ge bort mitt nummer! Jag gav det endast till dig för att du skulle kunna kontakta mig angående festen. Så ja, det var allt. Hej då” säger jag och lägger på.

 

Justins Perspektiv

 

Jag har precis kommit tillbaka till huset från när jag var hos Hanna, och jag är så jäkla frustrerad på henne. Men inte bara på henne, utan även på Chaz och Ryan som hade avbrutit oss. Jag menar, om dem aldrig hade avbrutit oss så hade vi kanske fortfarande hållit på. Jag slänger mig i soffan när jag kommer in till vardagsrummet på nedervåningen och drar till mig fjärrkontrollen till tv:n och slår på den – men tittar inte riktigt på det som är på. Mina tankar är helt fokuserade på Hanna, vilket jag tycker är väldigt konstigt för jag har inte ens känt henne en hel dag. Jag ville ju inte ens ha henne på min fest från början – men jag kan bara säga att när hon strippade för mig i mitt sovrum så blev jag stenhård och jag tänkte direkt att hon var grymt snygg – både med kläder på & kläder av.
Jag suckar och drar en kudde över mitt huvud – jag måste släppa tankarna om henne, hon hade så gott som fått mig att lova att inte ha kontakt med henne efter festen, något som jag inte förstår. Medan jag fortsätter att tänka känner jag någon ta tag i kudden och slänger av mig den, vilket får mig att öppna ögonen och kolla & då ser jag att det är Alfredo, Chaz, Ryan., Nolan & Mitch och jag suckar högt.

 

”Vad?” frågar jag frustrerat
”Hur gick det hos Hanna?” frågar Ryan med ett flin
”Fuck off”
”Så bra?” säger Alfredo och nu flinar han också
”Vem är denna tjej ni pratar om?” frågar Nolan och han kollar på mig
”Hanna som ska strippa på min fest imorgon” säger jag och blundar igen
”Vad heter hon i efternamn?” frågar Nolan
Jag öppnar ögonen och kollar på honom. ”Jag vet inte, varför?”
”Strunt samma. Hur gammal är hon?”
”17… Nolan, va fan pågår?”
”Jag är inte säker… Är hon blond?”
”Ja… Känner du henne?”
”Kanske… Har hon sagt något om sitt förflutna?”
”Nej, hon vägrar att prata om det”
Nolan nickar och vänder sig mot Alfredo. ”Kan jag få hennes nummer?”
”Visst” säger Alfredo och han tar fram sin mobil och ger den till honom
Jag börjar sätta mig upp och kollar på Nolan som skriver in numret i sin egen mobil. ”Nolan, berätta vad det är som händer!” säger jag frustrerat
”Jag berättar senare” säger Nolan och sen ger han tillbaka mobilen till Alfredo innan han lämnar rummet

 

Vi stirrar alla efter honom och sen suckar jag bara igen och lägger mig ner ännu en gång i soffan. Jag blundar igen och jag hör bara hur dem andra killarna pratar – men jag vet inte om vad & just nu orkar jag inte bry mig. Efter några sekunder i soffan känner jag hur någon smäller till mig i bakhuvudet. Jag öppnar ögonen snabbt och ser Nolan stå bakom mig och jag reser mig snabbt upp.

 

”Va fan var det bra för?!” frågar jag irriterat
”Du är en jävla idiot! Varför valde du Hanna som strippa?!” säger han lika irriterat tillbaka
”Det var inte jag, det var Fredo som valde henne!”
”Det är min syster!”

 

Jag stirrar bara på Nolan och jag märker att dem andra också har slutat prata när Nolan sa vad han sa. Jag öppnade munnen för att säga något, men inget kom ut och jag fortsatte bara att stirra på Nolan.

 

”Vänta, va? Din syster?!” frågar Alfredo och det får mig att vakna till igen
”Ja, min lillasyster!” säger Nolan argt
”Sen när har du en syster?!” frågar Chaz och kollar på Nolan
”Jag har alltid haft en syster, men om någon av er hade lyssnat på mig så hade ni vetat att hon försvann när hon var 14!”
”Hanna började jobba som strippa när hon var 14…” säger jag tyst
Nolan vänder blicken mot mig. ”Byta tjej! Jag vägrar se min lillasyster strippa för dig!”
”Nej!” säger jag argt
”Du ska byta, eller så gör jag det! Jag vägrar se min syster här imorgon och fast jag sa till henne att hon bara ska fokusera på dig – så vill jag inte ha henne här. Och snälla säg att du inte hade sex med henne”
”Vad gör du om jag säger ja?”

 

Jag hann inte ens reagera fören Nolan hade smällt till mig med sin knytnäve i mitt ansikte och när jag väl reagerar hoppar jag på honom och vi börjar ett vilt slagsmål på golvet. Efter några sekunder känner jag hur jag blir bortdragen av någon av dem andra, vem vet jag inte av för jag fokuserar på att fortsätta slå Nolan.

 

”Fuck, lugna er!” skriker Alfredo och han ställer sig mellan oss
”Byta tjej!” skriker Nolan
”Nej!” skriker jag tillbaka
”Jag är allvarlig Justin. Jag vill inte se min syster här!”
”Då får kanske du gå!”
”Jag kommer hata dig för evigt Justin” säger Nolan och sen drar han sig loss från Ryan och Mitchs grepp

 

Jag svarar honom inte utan drar mig bara loss från Chaz, som jag inser har hållit i mig hela tiden. Jag har nog aldrig fattat att Chaz har varit så stark, men nu vet jag det i alla fall. Jag fortsätter att stirra på Nolan och jag ser att han öppnar sin mun för att han ska säga något när Alfredos mobil ringer vilket får oss alla att rycka till. Alfredo tar upp mobilen, men han svarar inte – vilket är väldigt konstigt för Alfredo svarar alltid på alla samtal – ifall det skulle vara något livsviktigt.

 

”Vem?” frågar jag och kollar på Alfredo
”Hanna” säger han
”Hon måste ju ha insett att du har gett hennes nummer till honom”
”Ja, hon lämnade precis ett medelande”
”Lyssna på det”

 

Alfredo säger inget men han går in för att lyssna på medelandet och han sätter igång högtalaren så att vi alla kan höra det och snart hört man Hannas röst.

 

”Alfredo, det är Hanna. Varför lämnar du ut mitt nummer till folk? Det var en kille som ringde mig precis och han sa att jag bara skulle fokusera på Justin imorgon när jag kommer för att strippa. Jag menar, bara om han känner mig så borde han i alla fall ge mig hans namn, men inte ens det fick jag. Så det jag försöker säga är att sluta ge bort mitt nummer! Jag gav det endast till dig för att du skulle kunna kontakta mig angående festen. Så ja, det var allt. Hej då”

 

Sen var medelandet slut och jag stirrade mot Nolan, jag tänkte säga något till honom men bestämde mig istället för att knipa igen och jag kollade på alla andra istället.

 

”Så vad gör vi nu?” frågar jag

 

Chaz öppnade munnen som att han tänkte säga något, men stängde sen munnen igen och ryckte bara på axlarna. Jag kollade runt på dem andra men ingen sa något och jag ryckte då på axlarna och gick ut från vardagsrummet och började sen gå mot trappan för att komma upp till mitt sovrum. Jag är så grymt argt på Nolan, som inte har sagt något om att hans syster bor i Los Angeles. Men nu när jag tänker efter – så visste han kanske inte om det. Jag menar, om han menar att hans syster försvann när hon var 14 hur hade han då kunnat hålla kontakten med henne? Något måste ju ha hänt i deras familj – eftersom Hanna lämnade den när hon var 14 och Nolan vägrar att prata om hans familj. Något måste ju verkligen ha hänt…

 

NÄSTA DAG Hannas perspektiv

 

När morgonen kommer så ligger jag fortfarande vaken i sängen och jag är inte på gott humör nu. Jag vet inte hur många gånger jag försökte ringa Alfredo igår men han svarade inte. Jag vägrade att lämna fler medelande efter det första jag hade lämnat, och Alfredo vet inte hur sur jag kan bli när jag inte får något svar när jag ringer folk.

Jag sträcker på mig i sängen innan jag börjar resa mig upp från sängen. När jag sitter uppe i sängen drar jag min mobil till mig för att se om Alfredo har försökt kontakta mig – men inget. Jag drar ett djupt andetag och låser sen upp mobilen och går direkt in på kontakter och Alfredos namn och sen ringer jag han. Jag drar ett djupt andetag och sen hör jag att han svarar.

 

”Alfredo…” säger han tröttsamt
”Fan!” säger jag högt
”Hanna?”
”Nu kan du svara mig. Fattar du hur många gånger jag ringde dig igår? Inte en enda gång svarade du!”
”Jag var upptagen. Men nu när jag ändå pratar med dig så har jag något viktigt att säga”
”Vadå? Vad kan vara så viktigt att du inte kunde svara i mobilen igår och pratade med mig det då”
”Hanna, lyssna på mig nu”
Jag drar ett djupt andetag. ”Okej, jag lyssnar”
”Du kommer inte komma på festen ikväll”
”Va?” frågar jag chockat
”Vi har bytt tjej”
”Nej, du kan inte göra så. Du sa till mig att jag skulle komma på festen och strippa. Jag behöver pengarna Alfredo!”
”Tyvärr. Det var inte min idé att byta ut dig. Det var Justins”
Jag drar ännu ett djupt andetag för att jag inte ska börja skrika på honom. ”Gå upp och ge telefonen till Justin nu”
”Hanna, det är grymt tidigt på morgonen…”
”Alfredo… Jag vill inte börja skrika på dig – men ger du inte telefonen till Justin nu så lär jag skrika på dig”
”Okej…”

 

Jag hör hur han reser sig ur sängen och jag fortsätter att dra djupa andetag så att jag inte börjar skrika på Alfredo eller på Justin när jag väl har han i telefon. Jag hör hur Alfredo öppnar en dörr och snart hör jag Justin grymta i bakgrunden och snart hör jag hans röst i telefonen.

 

”Hallå?” säger han med sin morgonröst
”Justin?” frågar jag
”Hanna. Vad är klockan?”
”Jag vet inte, 8 kanske”
”Vad vill du?”
”Bytte du ut mig mot en annan tjej för ikväll?”
”What?”
”Justin, svara på frågan. Bytte du ut mig?”
”Vadå bytte jag ut dig?”
”Mot en annan tjej som ska komma och strippa på din fest ikväll?”
”Oh…”
”Ja just det, oh! Så det är sant? Varför?! Bara för att jag inte ville ha sex med dig igår kväll?”
”Nej Hanna. Det var inte på grund av det. Det var en massa andra saker som kom upp”
”Som vadå? Berätta sanningen för mig Justin! Jag vill inte bara höra en massa lögner!”
”Jag kan inte säga mer än så Hanna…”
”Du vet att jag behöver pengarna som jag skulle ha fått ikväll!”
”Du kan få dem pengarna ändå…”
”Fuck Justin, du är så jävla… Oh! Jag har inte ens ett ord för att beskriva dig! Vet du vad, säg åt Alfredo att ta bort mitt nummer och kom aldrig mer in på klubben… Jag vill aldrig se dig, Alfredo, Chaz eller någon av er andra igen!”
”Hanna… Kom förbi vid lunch och du får pengar av mig”
”Glöm mig Justin. Glöm allt!” säger jag bara och sen trycker jag av samtalet

 

Jag funderar på att slänga ifrån mig mobilen, men sen ändrar jag mig och går in på kontakter igen och börjar leta upp min mangagers John nummer och trycker sen på ring och jag väntar bara på att han ska svara.

 

”John” säger han
”John, det är Hanna” säger jag
”Du jobbar på klubben ikväll va?”
”Det var inte det jag ville diskutera. Ringde Alfredo dig och bytte ut mig mot någon annan?”
”Ja, han ringde igår ikväll och sa att han ville ha Caroline istället”
”Fan… Okej… Vilken tid ska jag jobba idag?”
”Jag ska kolla ditt schema”

 

Jag hör hur han börjar bläddra bland sina papper och medan jag väntar lägger jag mig ner i sängen igen och jag hör hur det piper i min telefon och jag är säker på att det är Justin som försöker komma igenom, men jag tänker inte prata med han längre.

 

”Hanna” säger John
Jag rycker till. ”Ja?”
”Jag hittar inte ditt schema, men jag hittade ett brev där det står att du slutar”
”Va? Nej, jag tänker inte sluta. Jag behöver detta jobbet”
”Det står på pappret att du slutar idag och eftersom det är signerat av dig så kan jag inte låta dig jobba ikväll”
”John, snälla! Jag behöver detta jobbet!”
”Tyvärr Hanna. Du får inte komma tillbaka till klubben och jobba”
”Men… Vad ska jag göra då?”
”Jag vet inte Hanna. Men tyvärr så är det här nu. Jag kan inte ändra på det”
Jag drar ett djupt andetag. ”Okej… Tack John…”
”Hej då Hanna”
”Hej då…”

 

Jag lägger på och drar sen några djupa andetag för att inte börja gråta. Sam förväntar sig att få pengarna till hyran imorgon och jag kan verkligen inte betala. Jag förstod att detta livet skulle ta slut förr eller senare och nu är det över. Jag reser mig upp från sängen och börjar gå mot min garderob för att dra fram mina två resväskor för att börja packa. Medan jag står och viker ner alla mina kläder så hör jag hur mobilen vibrerar på sängen men jag vägrar att gå och svara – för jag känner på mig att det är Justin.

Han har förstört hela mitt liv och det finns inte en chans att jag någonsin kommer prata med honom eller med någon annan från hans gäng någonsin igen.

 


 

 

Avslutar kapitlet här, annars vet jag inte hur jag skulle fortsätta. Vad tyckte ni? Snälla kommentera! Jag vill gärna veta vad ni tycker om novellen!

Jag kan säga att det kommer inte bli kärlek mellan Justin och Hanna direkt – speciellt inte nu när Hanna är så förbannad på Justin.



Hej! Jag hittade din novell via jssmn där du hade kommenterat och fastnade direkt på namnet. ÄLskar verkligen Justin som badboy :) Jag vill bara säga att din novell är rktigt bra, tycker den är jätteintressant och hoppas verkligen du fortsätter med den grymma uppdateringen. Jag gillar verkligen de du skrev med att de inte kommer komma kärlek direkt mellan justin och hanna för tycker ärligt att de är intressantare att läsa om nr du bråkar lite och justin är kaxig av sig :) Eftersom novellen är såpass ny så är de svårt att förvänta sig att folk som läser den kommenterar direkt men jag hoppas att folk börjar kommentera mer snart för din novell är jättebra! Hoppas du fortsätter med den intressanta berälttelsen och att du får ännu mer läsare för de förtjänar du!!

Många kramar

Svar: Oh herregud. Först och främst, tack för kommentaren! Jag blev jätteglad när jag såg att jag hade fått en :D Tack :) Ja, det tycker jag med - för oftast tycker jag att det går lite för fort mellan Justin och tjejen. Ja, det är klart - jag är bara lite otålig av mig. Jag kommer försöka uppdatera så ofta jag bara kan - det kan bli lite stressig ibland, men jag kommer alltid försöka :)
Tack så himla mycket :) Jag älskar dig för att du kommenterade! Tack :)
3mma

2013-03-10 | 09:31:15

Åh jag älskar dig för du skriver jättebra och svarade!! Måste bara fråga en sak, hade inte du kunnat lägga ut någon bild på hur dem andra karaktrerna ser ut såsom jssmn gör på alla nya personer. För vi vet ju hur justin och hanna ser ut men jag vet inte riktigt hur jag ska föreställa mig dem andra killarna och hannas rumskompisar :) Hade vart jätteroligt :D Jag läser bara tre noveller och de är jssmn och bieb och nu när jag hittade din! Och alla era noveller är så galet bra, hatar när alla skriver om justin som värsta känsliga killen och tonårsojken men alla ni tre skriver om han som badboy och han blir så sjukt mycket sexigare som de! Nu fortsätter jcg bara prata på här men iaf stort tack till dig för du skriver så bra och fortsätt med allat drama! Så roligt :D


Svar: Jo, jag kommer göra det. Det är bara att jag inte har hittat rätt personer för det än. För i mitt huvud har jag en bild på hur dem ser ut och sen när jag kollar på bilder så blir jag frustrerad över att inte hitta dem rätta bilderna - men det kommer. Förmodligen idag :) Oh wow, va glad jag blir när du säger att min novell är en av dem 3 du läser :) Tack!
3mma

2013-03-10 | 09:51:06

gud vad bra kan du inte lägga upp nästa kapitel idag snälla

Svar: Jag håller på att skriva på det nu, så om jag har tur kommer det upp nu ikväll eller tidigt imorgon bitti medan jag tittar på Once Upon A Time
3mma

2013-03-10 | 16:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback