Kapitel 11

Jag sitter i framsätet av Samanthas bil och Samantha sitter i förarsätet och Tina sitter i baksätet och vi har musik igång och vi sjunger alla med. Jag har saknat Tina & Samantha så himla mycket och det är skönt att äntligen få umgås med dem igen.

 

”Så vad ska vi göra?” frågar jag och kollar på Samantha
”Vi tänkte att vi skulle åka och köpa godis, läsk & hyra några filmer” säger Samantha och ler
”Okej, det låter bra”

 

Jag lutar mig tillbaka i bilen och drar upp mina ben framför mig och kollar ut genom fönstret när jag känner hur min mobil vibrerar. Jag tar upp den och ser att jag har fått sms från Justin.

 

Från: Justin
När kommer du tillbaka?

 

Till: Justin
Jag åkte precis Justin – lugna ner dig för helvete

 

Från: Justin
Gör mig inte arg Hanna – för då kommer jag och hämtar dig.

 

Jag svarar honom inte utan låser bara mobilen igen och lägger ner den i mina mjukisbyxor igen och lutar mig tillbaka och kollar ut genom fönstret igen. Jag drar ett par djupa andetag – det känns skönt att vara ute från Justins hus och bara kunna umgås med mina bästa vänner igen.

 

”Så, vad vill ni se för filmer?” frågar Tina
”Vi måste ha någon skräckfilm!” utbrister jag
”Du är så knäpp Hanna – jag tror allvarligt talat att du är den enda tjejen på hela universum som tycker om att titta på skräckfilm” säger Tina med ett skratt
Jag vänder mig om och räcker ut tungan mot henne innan jag vänder mig fram igen. ”Men vi kan väl alla ta vars en film och sen när vi kommer hem till er så kan vi lotta eller något om vilken film vi ska se först” säger jag
”Det låter toppen” säger Samantha och ler mot mig

 

Jag ler tillbaka och snart anländer vi till en godisbutik som jag känner till väldigt väl – vi brukade alltid gå till denna godisbutiken när jag bodde hos Samantha & Tina och vi var sugna på godis eller något sånt mitt i natten – för dem har öppet hela dygnet. Jag knäpper upp bältet när Samantha parkerar och sen hoppar jag ut från bilen och väntar på att Samantha & Tina också ska komma ut. Jag känner hur mobilen vibrerar i fickan, men jag ignorerar det – jag bryr mig inte om Justin eller någon annan vill prata med mig. Idag var kvällen som jag skulle spendera med mina bästa vänner.

 

”Okej, redo att gå in och köpa en massa saker?” säger Samantha med ett flin
”Haha. Alltid” säger jag och ler

 

Tina kommer fram till oss och krokade fast sin arm med min och jag gjorde detsamma med Samantha innan vi alla tre gick fram till dörren och vände oss sidledes för att kunna komma in samtidigt alla tre. När vi kommer in ser jag att Jonathan står i kassan.

 

 

”Hej Jonathan!” ropar jag högt så att han kollar upp
”Hej tjejer! Är det dags för en ny tjejkväll?” frågar han med ett stort leende på läpparna
”Absolut!” säger jag glatt tillbaka

 

Jonathan skrattar bara där han sitter bakom kassan och jag drar med mig Samantha & Tina bort till godiset.

 

”Ska vi plocka godis först och sen kolla på filmerna?” frågar jag och kollar på tjejerna
”Ja det tycker jag. Vad tycker du Tina?” frågar Samantha och vänder sig mot henne och det gör även jag

 

Jag kollar på Tina och ser hur hon kollar mot Jonathan – på ett försiktigt vis och jag puttar lite på Samantha så att hon också ska reagera på det. Samantha kollar på Tina och flinar mot mig innan hon tar tag i Tinas arm vilket gör att hon rycker till.

 

”Vad?” frågar Tina
”Ska vi plocka godis först?” frågar jag med ett leende
”Ja, absolut”

 

Jag ler bara mot henne innan vi går bort till godiset och jag plockar upp en godispåse och Samantha tar upp en skopa för att kunna ta upp godiset med det. Det brukar alltid vara så att Tina går runt och pekar på vad hon vill ha och sen plockar Samantha upp det och jag håller i påsen som vi lägger det i. När påsen börjar bli fylld viker jag ihop den och sen börjar vi gå bort mot läsken och där tar Samantha en 2L Cola Zero och en 2L Cola Light och sen börjar vi gå bort mot filmerna.

 

”Okej, så då vi alla vars en film och så väljer vi vilken film vi ska se när vi kommer hem” säger Samantha

 

Både jag och Tina nickar och sen går jag bort till dem romantiska filmerna medan Samantha och Tina går bort till dem respektive filmerna för att välja någon. Jag står och kollar på alla filmer och plockar sen ner ”The Last Song” som Miley Cyrus är med i. Jag älskar den filmen och gråter varje gång till den. Jag håller i filmen och sen går jag bort till Samantha och Tina. Samantha håller i ”The Woman in Black” och Tina håller i ”Finding Nemo”.

 

 

”Okej, ska vi gå till kassan?” frågar jag

 

Både Tina och Samantha nickar och vi börjar sen alla tre gå mot kassan där Jonathan sitter och läser någon sorts tidning. Jag kommer fram till kassan och sätter ner godispåsen på kassan och flinar mot Jonathan när han hoppar till.

 

”Hej tjejer” säger Jonathan med ett leende
”Hej. Vi är klara för att betala” säger jag med ett leende

 

Jonathan nickar och jag lägger ner filmen på kassan också samtidigt som Samantha ställer ner läsken och filmen hon valt och sen lägger även Tina ner sin film på kassan men hon säger inget utan vänder bara bort blicken. Jag kollar mot Samantha och flinar och hon flinar tillbaka för vi båda reagerar på hur Jonathan tittar på Tina.

 

”Hur mycket blir vi skyldiga Jon?” frågar jag med ett leende
”Jag bjuder på det” säger Jonathan
”Mot vadå?” frågar Samantha och flinar

 

Jonathan kollar på Samantha och mig och vi plockar upp alla saker och går ut från godisbutiken och puttar då fram Tina till kassan och hon kollar upp.

 

”Have fun” säger jag bara till henne

 

Tinas Perspektiv

 

Jag kollar efter Samantha och Hanna när dem lämnar butiken och sen kollar jag lite snabbt mot Jonathan och när jag ser att han ler så ler jag lite tillbaka mot honom.

 

”Så, hur går livet Tina?” frågar Jonathan med ett leende
”Det går bra…” säger jag med ett leende
”Strippar du fortfarande?”
”Ja… Jag har tänkt på att sluta – men vart ska jag då få pengar ifrån?”
”Jag kan kanske hjälpa dig, jag menar om du vill alltså”
”Va?” frågar jag chockat
”Glöm det… Det var inget…”
”Du döljer något för mig, vad händer i ditt huvud Jon?”

 

Jonathan drar ett par djupa andetag och sen kollar han på mig och jag biter mig lätt i underläppen och ler sen mot honom och väntar på att han ska berätta vad som döljer sig i hans huvud.

 

”Villdugåutpåendejtmedmig?” frågar Jonathan snabbt
”Va? Kan du repetera det?” frågar jag med ett leende
”Oh… Okej… Vill du gå ut på en dejt med mig?”
Jag biter mig lätt i underläppen och kollar ner på golvet innan jag kollar upp på Jonathan igen. ”Ja” säger jag med ett leende
”What?”
”Ja. Jag går gärna ut på dejt med dig Jon”
”Okej. Ehm, jag smsar dig imorgon då – så blir det en överraskning om vad vi ska göra”
”Det låter perfekt. Hej då”

 

Jag vinkar och sen går jag ut från godisbutiken och bort mot Samanthas bil och jag öppnar dörren till baksätet och sätter mig på sätet. Jag kollar ut genom fönstret när jag märker hur både Hanna och Samantha stirrar på mig.

 

”Så?” frågar Hanna otåligt
”Så vadå?” frågar jag och kollar på dem båda med ett leende
”Hände något?!” frågar Samantha otåligt
”Han smsar mig imorgon och så får jag se vad han har planerat för vår dejt” säger jag och ler vidare
”YES!” skriker både Hanna och Samantha högt och ger sen varandra en high 5.
”Ni är så barnsliga” säger jag och skrattar

 

Hanna och Samantha skrattar bara och sen tar Hanna fram ett paket med cigaretter och hon sträcker en cigarett bak till mig med tändaren så jag rullar ner rutan och tänder cigaretten innan jag skickar tillbaka tändaren till Hanna som tänder sin cigarett och sen ger tändaren till Samantha som också tänder sin cigarett. Samantha och Hanna har också sina rutor nerrullade.

 

Jag är den första som slänger ut min cigarett genom fönstret när jag har rökt upp hela och sen lutar jag bara mig mot rutan när jag har rullat upp den igen. Hanna och Samantha har också slängt ut sina cigaretter men båda deras rutor är fortfarande nerrullade.

 

”Okej. När vi kommer hem – ska vi direkt bestämma vilken film vi ska se?” frågar Samantha
”Ja, vi kan väl skriva ner namnet på filmerna på papper och vi skriver även ett nummer på dem och sen drar vi upp dem så får vi se vilken film vi ska se först” säger Hanna
”Ja, det låter som en bra idé. Och även om vi inte vill se den filmen först så ser vi den ändå” säger jag

 

Samantha och Hanna nickar och snart kör Samantha in på parkeringen och parkerar bilen. När hon har stängt av motorn så hoppar vi alla ur bilen och sen börjar vi gå mot min & Samanthas lägenhet.

 

Hannas perspektiv

 

När vi kommer in till Samantha & Tinas lägenhet drar jag av mig mina skor och går sen längre in i lägenheten. Det kändes skönt att vara tillbaka i lägenheten och inte vara tvungen att sitta inne hos Justin och lyda honom varje dag. Jag går in till köket och sätter mig på en av stolarna och fortsätter att le för mig själv. Jag kollar upp när Samantha & Tina kommer och dem sätter sig ner framför mig och Tina drar fram ett block som hon skickar fram mot mig.

 

”Ska jag skriva?” frågar jag
”Ja, du skriver snyggast” säger Tina med ett leende

 

Jag flinar bara lite innan jag skriver ”The Women in Black – 1”, ”Finding Nemo – 2”, ”The Last Song – 3” och sen börjar jag vika ihop lapparna.

 

”Vad ska vi lägga lapparna i?” frågar jag
”Jag vet!” säger Samantha och sträcker på sig och drar fram en kaffeburk.

 

Jag ler och lägger sen ner lapparna i burken innan Samantha sätter på locket igen och sen börjar hon skaka på den. När hon har skakat några gånger tar hon av locket och sträcker fram den mot Tina som tar ner sin hand i den och drar sen upp en lapp, sen får jag dra upp en lapp och till sist tar Samantha upp en lapp.

 

”Okej. Börja du öppna din lapp Tina” säger Samantha
Tina nickar och öppnar sin lapp. ”Nummer 3 – The Last Song”
”Okej, du Hanna” säger Samantha
Jag öppnar min lapp. ”Nummer 1 – The Women in Black” säger jag glatt
Samantha skrattar innan hon öppnar sin lapp. ”Nummer 2 – Finding Nemo”
”Perfekt. Då börjar vi med min älsklingsfilm och sen Finding Nemo och sen The Last Song” säger jag med ett leende

 

Tina och Samantha nickar och reser sig sen upp för att dra fram en skål för att hälla godiset i och plocka fram glas. Jag fortsätter att titta på dem när min mobil plingar till och jag drar upp den och suckar när jag ser vem det är som smsar mig.

 

Från Justin:
Nolan frågar efter dig

 

Till Justin:
Säg åt honom att fara åt helvetet

 

Jag lägger ner mobilen fickan igen innan jag reser mig upp från stolen och tar tag i glasen som Tina har tagit ner och sen börjar vi alla gå in till vardagsrummet. Jag sätter ner glasen på bordet innan jag sätter mig ner i samma fåtölj som jag alltid brukade sitta i och jag drar upp mina ben framför mig.

 

”Vet du vad jag kom att tänka på” sa Samantha och kollade mot mig
”Vad?” frågade jag och vred huvudet lite
”Vi skulle kanske ha delat upp godiset i tre skålar så att alla kunde ha vars sen”
”Men om jag hämtar tre små skålar så kan vi dela upp godiset”

 

Samantha nickar och ler och jag reser mig upp och går in till köket och jag börjar plocka ner tre små skålar innan jag går ut till vardagsrummet igen och jag sätter ner dem på bordet.

 

”Okej. Börja du med att plocka godis Han” säger Samantha med ett leende

 

Jag ler tillbaka innan jag tar den stora skålen mot mig och börjar plocka upp godis som jag vill ha och lägger det i den lilla skålen och när den är full reser jag mig upp och går bort till fåtöljen igen och sätter mig i den. Jag drar upp bena framför mig igen och sätter ner godisskålen bredvid mig och vrider lite på huvudet och kollar mot Samantha och Tina och jag ler lite. Det känns skönt att vara i deras lägenhet igen och känna mig älskad. Samantha & Tina har tagit hand om mig sen jag anlände till Los Angeles. Det var dem som skaffade jobbet till mig på strippklubben och dem hjälpte mig med allt.
Det var Samantha som presenterade mig för Sebastian och det var hon tillsammans med Sebastian som fick mig att börja med droger och börja ta betalt för sex med främlingar. Det var Samantha & Tina som lärde mig allt och jag förstörde allt när jag flydde till New York och blev arg på dem. Jag vet att denna kväll är bara en stor fejkad grej – dem vill egentligen inte fortsätta att vara mina vänner. Det skulle liksom inte förvåna mig om Justin hade betalat dem att vara mina vänner igen.

 

”Han? Vad tänker du på?” frågar Samantha och klickar med sina fingrar framför mitt ansikte
Jag rycker till. ”Inget” säger jag med ett leende
”Okej. Ska vi sätta i Woman in Black?”

 

Jag nickar bara och lutar mig tillbaka i fåtöljen medan Samantha fixar med filmen och snart halvlägger Samantha sig i soffan igen. Tina sitter i den andra fåtöljen och även hon har sina ben uppdragna framför sig.

 

*3,5 timme senare*

 

När alla tre filmer är slut ligger jag med benen uppe i fåtöljen medan magen är på golvet och jag håller fortfarande på att äta godis, medan både Samantha & Tina sover. Båda två hade legat med filtar högt över ansiktet medan vi hade sett Woman in Black – medan jag hade varit helt fascinerad av den och nästan skrattat åt dem läskiga scenerna för man såg hur fejkat det var. Men sen var det jag som var uttråkad medan vi tittade på Finding Nemo – barnfilmer var definitivt inget för mig och bara att se dem gjorde mig förbannad. Men sen satt vi alla tre vakna och pigga för The Last Song och vi grät allihopa när filmen var slut. Men när den filmen var slut så hade både Samantha & Tina somnat, medan jag var pigg. Jag visste inte riktigt vad jag skulle hitta på och jag ville inte väcka Samantha eller Tina – så jag bestämde mig tillslut för att ta upp min mobil och istället smsa Justin.

 

Till Justin:
Vad gör du?

 

Det tog inte många sekunder fören jag fick svar av honom och det fick mig att fundera lite – satt han med mobilen framför mig och väntade på att jag skulle smsa honom?

 

Från Justin:
Varför bryr du dig?

 

Till Justin:
För det såg nästan ut som att du väntade på att jag skulle smsa dig

 

Från Justin:
Vad vill du babe?

 

Till Justin:
Jag är uttråkad – Samantha & Tina sover och jag har inget att göra – förutom att äta godis

 

Från Justin:
Och det kan du sluta med direkt – jag tänker inte ha någon fet tjej

 

Till Justin:
Vet du vad? Jag är hellre uttråkad än pratar med dig. Så fuck of Justin

 

Jag lägger ner mobilen på golvet och drar sen ner bena från fåtöljen och reser mig upp och jag kollar ännu en gång mot Samantha & Tina men dem sover bara vidare. Jag suckar och går in till köket och drar fram samma block som jag hade skrivit på innan och jag tar även pennan och börjar skriva en lapp innan jag plockar upp min väska och sen smiter jag in till vardagsrummet igen och plockar upp min mobil innan jag lämnar lägenheten.
När jag väl står utanför lägenheten drar jag upp mitt paket cigaretter och sätter en mellan läpparna som jag tänder och drar ett par djupa bloss av. Jag ler lite för mig själv innan jag börjar kolla runt och sen börjar jag gå mot Starbucks som endast ligger några få minuter bort från Samantha & Tinas lägenhet. När jag väl kommer in där så går jag bort till kassan och ställer mig i kön i väntan på att jag ska få beställa.

 

När det är min tur så kollar jag på tjejen som sitter i kassan och jag ler lite mot henne.

 

”Vad ska du ha?” frågar hon surt
Jag drar ett djupt andetag för att inte fräsa mot henne. ”En stor chai-latte och en varm macka” säger jag bara
”Det blir 35$”

 

Jag suckar och drar fram en 40 dollar sedel och ger den till henne och sen får jag tillbaka 5 dollar och jag lutar mig mot bänken och väntar på att jag ska få min beställning. När jag tillslut får min chai-latte och varma macka går jag bort från kassan och går istället och sätter mig vid ett av dem tomma borden och drar av pappret från mackan och börjar äta av den.

 

”Hanna?” hör jag en röst fråga framför mig
”Vem undrar?” frågar jag utan att kolla upp
”Hanna – det är mamma” säger personen framför mig
Jag rycker till i hela kroppen och kollar upp och japp – där står min mamma. ”Vad fan gör du här?” frågar jag argt
”Jag har letat efter dig – jag kan inte fatta att jag äntligen har hittat dig. Oh min lilla flicka”

 

Jag reser mig upp och håller i min kopp och macka innan jag går förbi min mamma och lämnar Starbucks. När jag står utanför drar jag upp min mobil och ringer till Justin.

 

”Vad?” hör jag Justin säga argt i andra ändan
”Jag måste få prata med Nolan” säger jag
”Hanna?”
”Ge telefonen till Nolan… Please…”

 

Jag hör hur det låter i andra ändan och snart hör jag Nolans röst i telefonen.

 

”Hanna?” frågar han förvånat
”Har du sagt något till mamma om att jag bor i L.A.?” frågar jag
”Va? Nej”
”Hon är här nu. Jag vet inte om pappa också är här. Kom och hämta mig Nolan”
”Starbucks. Där den gamla övergivna fabriken ligger”
”Okej. Jag är där om 5 minuter”
”Tack” säger jag bara och sen lägger jag på

 

Jag lägger ner mobilen i fickan igen och tuggar i mig det sista av min macka innan jag slänger pappret på marken. Jag börjar dricka lite av min chai-latte när jag känner hur någon lägger sin hand på min axel och jag hoppar till och vänder mig om och ser mamma stå bakom mig.

 

”Vad vill du?” frågar jag argt
”Gumman, jag har saknat dig så himla mycket. Du har växt upp” säger mamma med ett leende
”Försvinn från mig. Jag vill inte se dig – jag hatar dig”
”Nej – du menar inte det. Jag förstår att du är lite upprörd, men du ska veta att både jag och pappa saknar dig så himla mycket”
”Ja visst – pappa saknar mig. Är det för att han vill misshandla mig mer?”
”Vad pratar du om? Pappa har aldrig misshandlat dig gumman”

 

Jag stirrar bara argt på henne innan jag skakar på huvudet och vänder bort mig från henne när jag ser en svart BMW komma körandes. Jag tar upp ena handen och vinkar mot den och bilen kör in och stannar bredvid. När fönsterrutan rullas ner ser jag att det är Nolan som sitter bakom ratten och han ler mot mig men sen försvinner hans leende när han ser mamma bakom mig.

 

”Nolan – älsklingsgubben” säger mamma
”Hanna, hoppa in i bilen – nu” säger Nolan

 

Jag kollar bak mot mamma en sista gång innan jag går runt bilen och öppnar passagerarsätet och sätter mig i bilen. Jag kollar på Nolan som fortfarande stirrar på mamma men när jag har stängt dörren bakom mig så släpper Nolan henne med blicken och börjar istället köra iväg från henne. Jag suckar och rullar ner fönsterrutan innan jag drar upp mitt cigarettpaket och drar upp en som jag tänder innan jag sätter den mellan läpparna.

 

”Ge mig en” säger Nolan

 

Jag tittar på Nolan men säger inget utan tar bara ut en cigarett och ger den till honom och sen ger han även tändaren. När Nolan har tänt sin cigarett så får jag tillbaka min tändare.

 

”Va fan gör hon här?” frågar han argt
”Va? Menar du mamma?” frågar jag och kollar på honom
”Ja – vem annars?”
”Jag vet inte… Men det var något konstigt med henne”
”Vad menar du?” frågar Nolan och kollar snabbt på mig
”Hon sa att hon och pappa saknar mig så himla mycket och då sa jag att det är säkert för att han vill misshandla mig mer och då sa hon helt allvarligt, helt lugnt – att pappa har aldrig misshandlat mig…”
”Va? Det är ju knäppt – man kan ju inte bara glömma hur du såg ut efter att pappa hade varit på dig”
”Jag vet…” säger jag och drar ett sista bloss på min cigarett innan jag slänger ut den genom rutan

 

Nolan suckar, men säger inget mer och det gör inte jag heller – men snart känner jag hur mobilen vibrerar i fickan. Jag drar upp den och drar ett djupt andetag när jag ser vems namn det är.

 

”Vad?” frågar Nolan och kollar mot mig igen
”Pappa ringer mig…” säger jag
”Svara inte – han förtjänar inte det”
”Men…”
”Nej Hanna – du ska inte svara”

 

Jag suckar och nickar och lägger ner mobilen i knäet och tar istället upp min kopp mot läpparna och dricker av det – chai-latten börjar bli kall och det irriterar mig lite men jag fortsätter att dricka av den ändå – jag har ju ändå betalat den och då kan jag lika gärna dricka upp den.

Snart kör Nolan in på parkeringen framför Justins ställe och jag drar av mig bältet och hoppar sen ur bilen. Jag slänger ifrån mig den tomma koppen och sen kollar jag mot Nolan när han kommer till mig.

 

”Ingen får veta att vi har träffat mamma – ingen Hanna” säger Nolan
”Vem skulle jag berätta det för?” frågar jag och kollar på honom
”Samantha & Tina”
”Jag kommer inte berätta det för någon – jag lovar”

 

Nolan nickar och sen går han in genom dörren och jag suckar lite innan jag följer efter honom. När vi kommer in drar jag av mig skorna innan jag går mot vardagsrummet och jag slänger mig i soffan. Jag hör hur Nolan stänger ytterdörren bakom sig – men sen blundar jag och somnar.

 


 

 

Här avslutar jag kapitlet. Jag vet att jag inte har skrivit på länge – men jag hoppas verkligen att ni gillar detta kapitlet och att ni fortsätter att läsa och kommentera. Jag ska försöka börja på nästa kapitel redan nu och hoppas att det inte tar lika lång tid att få ut.

Älskar er alla som finns kvar

<3



mer

2013-05-20 | 19:27:23

BRA
När kommer nästa ??????????

Svar: Jag jobbar för fullt på det
3mma

2013-05-24 | 17:39:43

Hej
Ja bara undra om det kanske skulle vara bättre om de var kortare kapitel så det kommer ut snabbare bra om du vill Aså

Svar: Hej! Jag har funderat på det och jag har försökt skriva korta kapitel men jag tycker om längre - men jag ska tänka på det - så att ni kan få fler kapitel :)
3mma

2013-05-26 | 19:21:41

Hej!
Ja bara undrade om du snart är färdig med kapitlet och när det ungefär kommer ut ?

Svar: Hej. Jag jobbar för fullt på kapitlet men jag kan tyvärr inte säga när det kommer ut.
3mma

2013-05-27 | 23:43:05

Kommer kapitlet den här veckan ?

Svar: Jag ska försöka få ut det denna veckan!
3mma

2013-05-29 | 15:53:21

JÄTTE BRA
Kan inte kapitlet komma innan söndag
PLEAS

Svar: Tack så mycket. Jag kan försöka - men jag lovar inget.
3mma

2013-05-31 | 17:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback